Evenwicht in alles wat een mens doet – dus ook in ons eten.

Covey : Hou de zaag scherp

Misschien eens een post die niet helemaal in lijn is met wat ik normaal rond schrijf. Maar aan de andere kant … we trachten te leren op alle fronten. Lees Covey (Hou de zaag scherp – dwz investeren in de 4 fronten)

circle

In die context is er ook het laatste half jaar extra geïnvesteerd in het ‘physical’ front. Deze post gaat dus daar over.

 “Waarom je beter niet té gezond kan eten”

Vandaag las ik een korte post “Waarom je beter niet té gezond kan eten” en kan mij daar wel best in vinden.

Bij ons thuis volgen we sedert deze zomer de kookboeken van Pascale Naessens.

[bol_product_links block_id=”bol_54eb86aa76bfa_selected-products” products=”9200000026727274″ name=”Naessens_01″ sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”0″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

De eerste maanden hebben we dat echt op de letter gevolg waardoor we, als we eens op stap gingen, op bezoek bij vrienden of familie, … allé, in een niet-Naessens omgeving, daarna serieus last hadden van onze maag en darmen. Daarom zijn we vanaf dan begonnen met Naessens + 30% zonden (Al zal het in praktijk globaal minder dan 30% zijn). Nu leven we dus op een gezonde mix van veel gezond eten, veel groenten, weinig aardappelen en brood. Maar ook een gezonde portie zondes, op zondag al eens een croissant met nog wat extra boter. Eens een stukje taart, of een ander zonde. Eens een frietje als we op restaurant zijn. Op het einde van de rit blijven we mooi afvallen, maar dan zonder het afzien van het ‘laten’ van dingen.

Een voor na foto van onze 6 maand hebben we niet echt. Maar als de bijgesloten grafiek je kan overtuigen. Dit is het traject dat ik afgelegd heb sinds vorig jaar juli. En ja, ik zit deze post te schrijven met een lekker glaasje wijn 😉

 

2015-02-23 20_44_29-Track My Weight on Fitbit

 

Graph gemaakt met :

[bol_product_links block_id=”bol_54f21cbd23f08_selected-products” products=”9200000019272829″ name=”FBW” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”0″ show_rating=”0″ show_deliverytime=”0″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

En alle kooktips te vinden in :

[bol_product_links block_id=”bol_54eb81f04e37e_selected-products” products=”9200000026727274,9200000011675472,1001004011704053,1001004011564882,9200000005253050,9200000027816746″ name=”naessens” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”0″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

We beschouwen het voor alle duidelijkheid ook niet als een dieet. We hebben gewoon geleerd anders te eten. We kweken de gewoonte meer groenten te eten, meer vers, minder brood en aardappelen en zeker ook minder ‘bucht’ uit de fabriek zoals chips, pizza, klaargemaakte voeding.

Kort samen gevat : voor ons werkt het zonder al te veel moeite. Hopelijk werkt het ook voor jou. We duimen in ieder geval mee ervoor !

%d bloggers liken dit: